Wednesday, January 13, 2010

Silap Tapi Sedaplah Pulak! - Cikguyang


Hari ini dalam sejarah hidupku, kesilapan yang tak boleh dibaiki lagi..terima sajalah!!!


Aku masak untuk makan tengahari, agak awal dari biasa. Pagi-pagi dah rancang nak masak kari kepala ikan. Bahan-bahan telah disediakan , aku menumis bawang, daun kari dan rempah ratusnya..apabila dah wangi masukkan rempah kari dan asam.


Terkejut aku melihat warna rempahnya agak gelap!! tidak macam biasa. Tak apalah pada fikiranku mungkin tadi tumisnya agak lama , rempah hangit jadi warnanya hitam sedikit. Aku masukkan ikan dan kacang bendi.. aku rasa kari nih lain macam... rasa lagi, eh sedap le pulak kari nih.


Aku pun mencari plastik rempah kari itu.. Ya Allah ! aku sudah silap tumis rempah.. emmm! apa nak kata dah masak pun. Aku minta Ira rasa kari kepala ikan ku..katanya sedaplah mak.

Aduh!! aku senyapkan, Cik Abangku makan kari kepala ikan tanpa komplen pun.. sedaplah tu.


Dah tua pun kadang-kadang kita buat silap.. terimalah kesilapan sebagai rempah-ratus hidup kita. Selamat Mencoba !!!!

No comments:

Post a Comment