Saturday, January 23, 2010

Pantang!! Tapi Pantang Jumpa...









Aku agak dah!! tentu Abangku/suamiku akan membawa cenderahati dari Lahad Datu yang menyelerakan untuk dari sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam.. semuanya tentu relevan untuk kami serumah. Sedangkan semuanya tidak digalakkan untuk memakannya. Al-Maklumlah, masin!!! boleh menyebabkab penyakit darah tinggi, gaout, kolestoral dan macam-macam sebabnya.

Tiba-tiba abangku memberitahu besok dia nak main golf , boleh tak masakkannya nasi lemak untuknya. Mestilah boleh, dengan ikan masin, sambal ikan bilis, telur ikan masin dan aku tambah ikan sardin, telur dan timun. Apabila lagi habis seperiuk nasi lemak dan aku tambah lagi satu periuk. Aku mula-mula tak berani nak sentuh maklumlah tentu tinggi sangat kalorinya.

Nasi lemaknya enak sekali, dengan menggunaka beras basmathi tentu kabohaideratnya kurang.. bolehlah aku tumpang makan tetapi dengan syaratnya mesti dipenuhi sebelum makannya. Eh!! apalak ler syaratnya....

No comments:

Post a Comment