Monday, January 18, 2010

Sakitnya Mencari Seorang Isteri..

Wedding - Mukreek & Nadira



Satu hari kawanku membawa ibunya pergi shopping, kesihan ibu tua yang sudah tiada suami, anaknyalah tempat dia bermanja. Kebetulan kawanku dia saja anak lelaki dalam keluarga. Dia seronok berbual dengan ibunya berkaitan dengan soal-soal merisek dan bertunang, seronok hingga tidak terkata.

Tiba-tiba phone berbunyi,... kawanku pun menjawabnya. Ni! nak pergi shopping dengan ibu nih? ha!! ngapa, saya tak boleh keluar dengan ibu saya ke. Kenapa.. tak ada janji hari ini nak keluar makan pun.. ngapa tiba-tiba saja nak keluar, makan hari ini? Tiba-tiba kawanku sangat marah!! Kamu jangan nak kontrol saya sampai tak boleh keluar dengan ibu saya sendiri nih!!

Aku dah bagi tahu kamu ibuku orang yang paling aku sayang dalam dunia nih!! sape kamu tiba-tiba takut aku rapat dengan ibuku ha!! Aku tahulah untuk kahwin,aku dah sediakan duit..tapi bukan bermakna aku langsung tak boleh belanja ibu aku sendiri..Oi.

Ibu tua tercengang-cengang.. ngapa nih!! tak apalah hantar saja ibu balik..tak ada apa-apa, lain kali saja ibu pergi dengan adik kamu, sayu suara ibu bergelinangan air mata si ibu tua. Ia mengharapkan anaknya mendapat calon yang baik .Inilah pulak ceritanya.

Phone berbunyi beberapa kali!! tidak diindahkannya, dibawa ibunya pergi makan tengahari..dah hilang mood nak shopping lagi. Boleh fahamlah apa terjadi..pencarian belum berakhir. .

2 comments: