Saturday, January 30, 2010

Manjakani Memberi Kesempurnaan Yang Syahdu - Bawah 18 tak boleh Baca.


Aku kenal buah ini apabila berada dalam pantang. Ibuku memberi aku makan buah ini setelah dimasak bercampur dengan nasi dalam rice cooker. Pahit memang pahit tetapi khasiatnya sangatlah tinggi.Ibu juga mengasah biji ini pada pecahan pasu bunga.. dia suruh aku menyapunya dipintu rahim, menurutnya akan menyebabkan pintu rahim semakin rapat. Menurut ibu, orang dulu-dulu merendam biji Manjakani dalam buyung air dan setiap kali setelah bersuci mereka menggunakan air dalam buyung tersebut untuk membilas pintu rahim kita.

Aku bising menanya...untuk apa dan mengapa perlu melakukannya. Didapati air tersebut menyebutkan pakaian dalam aku menjadi kuning..seolah-olah kena getah buah..menjadi macam kotor.
Wedding - Mukreek & Nadira Wedding - Mukreek & Nadira
Ibu aku bising!! merungut aku nih banyak kerenah..susah hendak menurunkan ilmu. Aku takut ibu kecil hati , aku lakukan apa yang disuruhnya dan tak banyak soal lagi. Rupanya barulah aku tahu khasiatnya. Ia dapat mengecilkan pintu rahim kita sampai tertutup rapat..cantik dan mantap sekali, barulah diketahui khasiatnya , tetapi ibu tidaklah menyebutkan dengan terang-terangan.


Ibu menggunakan bahasa kiasan yang halus dan membawa maksud yang mendalam sekali. Barulah aku faham duduk perkara.Dipesan juga kena diamalkan selalu supaya memberi kesempurnaan yang syahdu pada kedua-dua pasangan dalam memenuhi keperluan jasmani dan rohaninya.

Ohhhh!!!!! Baru aku faham.. Maaf ya Ibu.. mohon ampun

No comments:

Post a Comment