Wednesday, January 13, 2010

Bapa Murid Pulak Kantoi.... - Cikguyang

IMG_7177a


Tiba-tiba aku dengar bising, menjerit-jerit. mana Pengetua?, apa dia buat? Murid ponteng pun dia tak cari?.

Muncul bapa murid di pintu pejabat, begitu marah sekali. Mana Pengetuaaaa!!??? Aku nak jumpa sekarang juga.

Ya Encik, Saya Pengetua... tenang encik, masuk dulu dan silakan duduk.

Saya tak mau duduk..Cikgu?, ngapa cikgu biar anak saya ponteng nih! Cikgu tak jalankan tanggungjawab sebagai Pengetua yang baik. Cikgu kena pusing keliling kawasan taman ni! kejar murid dan tangkap mereka bawa ke sekolah.

Aku biarkan saja dia mengomel-ngomel, macam-macam diungkitnya..20minit, dia pun penat dan dah nampak cool. Encik, saya dah dengar semua cerita ya, sebagai Pengetua saya tak dapat nak kejar anak encik .. takut berlaku kemalangan , lari dari saya- jatuh parit, kemalangan jalanraya dan lain-lain kecelakaan.

Tapi Cikgu masa saya sekolah dulu, saya ponteng sekolah, pengetua kejar dan tangkap saya?

Ada Cikgu menyampuk, Dulu encik ponteng sekolah juga ke? la encik, bapa borek anak rintik ler nih . Tergamam bapa murid itu, macam serba tak kena... Aku pun mengambil Register kelas anaknya..disemak dah 30 hari tak hadir sekolah, surat ponteng sekolah telah dihantar 2 kali..tapi tak dapat jawapan. Anaknya mengaku.. dia yang buangkan surat itu.

Dapat diselesaikan dengan baik..yang pasti, bapa murid itu terkantoi!!!..

1 comment:

  1. Sesiapa yang hendak berkongsi pengalaman, saya menadah dua belah tangan untuk memdengar cerita tersebut.

    ReplyDelete