Friday, January 29, 2010

Sakitnya....Bersalin.



Aku dimasukkan ke bilik bersalin, kerana kesakitanku sudah menunjukkan aku akan bersalin tak lama lagi. Sakit yang amat sangat, Ya Allah tabahkanlah aku menghadapi dugaan, semua perempuan akan menempuhinya sejak zaman berzaman.

Sekejap sakit sekejap tidak.. lama kelamaan sakitnya tidak berhenti-henti dan hinggalah aku bersalin. Bayiku menangis dengan kuat sekali... hilang rasa sakitku apabila mendengar suaranya. "Lelaki Dik, kata bidan memberitahuku. Dulu tahun 1977 tak ada scans untuk mengetahui jantinanya....best juga , bersalin baru tahu laki ker perempuan.

Nasibku tak baik, masa aku bersalin Doktor keluar.. aku dengar dia nak ke bank nak ambil gaji baru Kabinet dan tunggakannya sekali. Kami menunggu lama tapi sampai akhir doktor tak hadir, jadi semua urusan dibuat oleh bidan dan nurses. Mereka baik-baik belaka.. aku dan anakku dihantar ke wad. Lega rasanya setelah menempuhi saat-saat genting dalam hidupku.

Ya Allah aku bersyukur , kerana memudahkan aku melahirkan bayi yang pertama ini. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment