Monday, January 25, 2010

Oh Tidak!!, Pada Bau Busuk!!




Pewangi-pewangi memainkan peranan penting dalam kehidupan manusia. Di rumah, di pejabat, di surau, di dewan dalam kereta dan sebagainya. Begitu juga badan kita, pewangi memainkan peranan, seperti badan, ketiak, rambut, muka , tangan dan sebagai.


Seolah-olah memberi gambaran tak sempurnalah kehidupan kita tanpa pewangi. Sekarang ini sudah maklum pengetahuan ramai berbagai-bagai jenis pewangi, berbagai-bagai jenis baunya dan berbagai-bagai fungsinya.Bagi yang tak suka kepada baunya diwujudkan pulak berbagai jenis freshner yang mengeluarkan bau-bau natural seperti bau limau,levender, ros, jasmin dan sebagainya.


Dalam rumah di ruang tetamu, dalam bilik tidur, di dapur dan juga dalam tandas..semuanya berbau segar dan wangi. Aku juga sangat berminat dengan udara yang segar berbau semulajadi seperti bau limau, levender, jasmin dan sebagainya. Adakah dari segi kesihatan bau wangi boleh merosakkan sistem badan kita?
7869942

Kajian mengatakan bau wangi tidak merosakkan kesihatan. Mengapa kita perlukan bau yang segar ini?? Jawapannya dah tentu kita hendak Nyahkan bau busuk. Apa perasaan kita kalau balik ke rumah,, tiba bau busuk menyusuk hidung kita..tentu kita tidak selesa berada di situ. Kawasan perumahanku pada satu ketika terdapat pencemaran bau yang sangat serius... kerana terdapat loji pembuangan sampah haram.


Aku sangat sensitif dengan bau!! apa lagi di rumahku, ku letakkan freshner serata rumah, di ruang tamu, diruang tv, di dapur, di bilik air di tandas dan di bilik tidur. Aku membeli berbagai-bagai jenis freshner dan menyemburnya selalu. Sekarang loji sampah haram itu telah ditutup dan dah tidak ada bau busuk lagi. Syukur, Alhamdulillah...penggunaan freshner dapat dikurangkan.
Hoora
Kawasan perumahanku dah segar kembali!! Hooray!! hip hip!!

No comments:

Post a Comment