Sunday, January 17, 2010

Kesihan Nasib Muridku!! - Cikguyang.

Putrajaya Tidak menaiki belon hantar slip itu, untuk hiasan saja ..hehehe.


Peperiksaan PMR minggu depan, ada lagi murid yang belum mengambil slip peperiksaannya. Saya bersama seorang guru Puan Zubaibah(bukan nama sebenar) mencari butiran tentang murid tersebut. Alamat dan slip menjadi penting ketika itu.

Tidak sukar kami mencarinya.. kami mengetuk rumahnya..bunyi kecoh di dalam rumah. Ibu murid kami keluar, Puan Zubaidah pun menerangkan duduk perkara. Ya ke Cikgu tak tahulah saya minggu depan dia periksa.

'Sebenarnya puan, dia dah hampir 3 bulan tak hadir ke sekolah dan namanya dalam proses untuk dibuang sekolah' terang cikgu Zubaidah.

'Ya ke cikgu tak tahulah pula saya ceritannya'. Saya menerangkan kepadanya yuran PMRnya (ketika itu yuran kena bayar)dibayar oleh seorang guru.

Kami hendak berjumpa murid tersebut, tetapi dia keluar rumah entah ke mana. Oh ya!! kami nak berkaroke ni cikgu sambung ayahnya. Saya pun memandang Puan Zubaidah,sama-sama senyum.

Kami merungut kita sibuk nak tolong dia , dia sibuklah nak menceritakan hendak melalak sekeluarga. Nasib tak baik pelajar tu dapat keluarga demikian... berpelajaran tapi tak dapat mendidik anaknya...Kesihan!!

No comments:

Post a Comment