Sunday, January 24, 2010

Aku Gembira Walaupun Tugasku Tak Pernah Beres!!!!





Aku meneruskan tugasku hari ini dari mengemas, memasak dan menggosok baju. Wou!! LEGA rasanya. Kira-kira pukul 2.30 petang baru segala-galanya selesai. Tapi kalau nak diikutkan betul-betul masih ada tempat yang belum dikemas, di mana lagi dalam almari ler???

Tak apa esok masih ada. Ku anggapkan kerja-kerja itu sebagai exercise saja , jadi buatlah perlahan-perlahan hingga selesai. Kesihan wanita-wanita yang bekerja seperti aku dulu le!! tak menang tangan, kalau boleh kaki pun nak buat kerja sekali.








Ouup!! Lupa ada kain yang belum dilipat lagi!! ok tak apa, malam ni kita lipatlah kain tu. Diharapkan pihak suami-suami bantulah isteri anda, kesian mereka. Walaupun mereka tak bekerja tapi dah aku rasa selepas pencen nih!! begitu banyak tugas seorang isteri. Aku tak apa le! anak-anak dah habis sekolah, kalau tidak tentu kena menguruskan anak-anak . Hebat betul tanggungjawab suri-rumahtangga. Wanita yang bekerja dua kali lipat. Kesihan mereka...ALLAH AKAN MEMBALAS SEGALA-GALANYA...JANGAN BIMBANG!!

5 comments:

  1. memang cantiklah.. boleh tlong cantikkan umah kita? dah penat ubah sana ubah sini.. camtu gak..
    :)

    ReplyDelete
  2. ape2 pun tima kasih kasi idea ye cikgu
    :)

    ReplyDelete
  3. Terima kasih kembali cikgu isza...seronok jumpa cikgu di sini. salam.

    ReplyDelete