Monday, January 11, 2010

Perutku Gendut Hari ini ! - Cikguyang

Aduh!! Perutku penuh hari ini. Apakan tidak? Hari ini waktu launchnya makan dua kali..satu ke Selayang Baru kenduri kahwin anak kawanku..makan sakan dan pekena laksa johor lagi. Ramainya tetamu hingga penuh dewan dan tak dapat cenderahati, kira-kira sebelum ini tak pernah berlaku demikian..best ler, tak dapat pun tak apa, biasalah tu.

Khenduri kedua rumah jiran lamaku di Sri Gombak, kahwin anak lelakinya, sedap masakannya. Penuh perutku, aku berazam , balik ini mesti exercise, kalau tidak berat badanku akan bertambah.

Balik ke rumah pulak, makan ler lagi, pengat nangka..sedapnya. Hancuslah dietku hari ini.

Petang, apalagi aku bersenam selama 55minit dan larian 3km lebih dan membuang kalori 210kalori dan pulse ku naik hingga ke 140pulse..tapi tak cukup nak membuang tenaga baru ku tadi.Macam mana nih!!

Tak apa esok pagi aku mesti lari lagi hingga 3km..InsyAllah akan aku lakukan.. Ingat pesanan doktor, kalau puan nak sihat pastikan berat badan dikurang. Lutut tak sakit lagi, darah tinggi akan turun dan kencing manis akan turun jua. Ya Allah banyaknya penyakitku!!

Syukurlah, masih ada jalan untuk menyembuhkannya. Percayalah semuanya ditangan Allah, berkat usaha banyakkan doa InsyAllah, Allah perkenankan. Amiin..

No comments:

Post a Comment