Friday, January 8, 2010

Ouuup!! Makan Malam untuk yang jaga Badan

Terlupa aku pada janjiku tadi ya. Kita ni asyik bincang bab makan aja..pagi, petang, siang dan malam.. makan, makan , makan. Makan untuk hidup ke? Hidup untuk makan. Bak kata Nabil, LU FIKIRLAH SENDIRI.. he he he Jangan marah.

Menu makam malam senang saja.. yang pasti nasi tak digalakkan makan. Ambil salad, ulam, sayur sup, sup- apa-apa saja asalkan disebut sup, ikan samada bakar, kukus atau rebus atau ayam- panggang/bakar/kukus/rebus . Apa-apa makanan dari kacang soya. Makan le hingga kenyang.


Jangan sedih esok hari ada makan lagi. Kalau Malam rasa lapar lagi ambil minum berbentuk susu, kacang soya, milo,teh atau kopi yang dikurangkan gula bersama 2 keping biskut yang tidak sangat manis..pilihlah sendiri, kadang-kadang kat rumah ada biskut nih.

Selamat mencuba!!! Kalau ada masalah tak boleh tenguk dapur.. Kunci pintu dapur di mangga besar-besar. he he he... susahnya nak sekat makan . Serius nih.. ok jumpa lagi.

1 comment:

  1. Assalamualaikum !...Selamat mencuba. Nanti kita bincangkan pula bagaimana nak buang lemak yang berlebihan dalam..hanya janji jangan tambahkan lemak yang masih ada..OK SALAM ..Sayang dari Cikguyang . Muaahh..

    ReplyDelete