Monday, February 8, 2010

Tolong!! Kawan-Kawan Notebookku dah Lemah !!...



Sejak kebelakangan ini Notebookku telah agak bermasalah, bukan apa , tapi slow sangat perjalanannya. Terhegeh-hegeh, al-maklumlah umurnya dah 3 tahun. Aku gunakannya sepenuhnya, dulu sejak akhir2 nak bersara aku gunakan untuk memberi ceramah terutama dalam bidang pendidikan. Aku gunakannya untuk buat kertaskerja.

Masa itu aku rasakan NB aku paling canggih... Jasanya sangat besar padaku.. aku gunakannya untuk edit gambar gunakan Adobe Photoshop sebelum aku upload dalam Flickr's ku.



Sekarang aku telah memasukkan gambar sebanyak 3276 item dan telah di view oleh 35346 orang, terasa bangga juga dapat berkongsi dengan kawan-kawan Flickr's seluruh dunia.



Akhir-akhir ini aku dah mula berkenalan dengan Facebook dan Blog. Blogger ku dikenali sebagai Kekunciku Berdansa , Facebook ku pula Facebook Cikgu Yang dan Flick's ku pula Cikguyang Photostream... semuanya menggunakan NBku ini.






Penuh jasanya padaku.. tapi sekarang dia dah mula lemah, lembab dan kadang-kadang memakan masa yang lama untuk yang berkaitan dengan internate.






Apa nakku buat nih!! ..Baik ambil tindakan segera.. kalau tidak tentu akan rasa betapa ketinggalannya dalam arus dunia sekarang. Oh!! Tidak...


Aku bercadang nak up-gradekan NB ku!! Untuk sementara boleh gunakan NB anakku yang tidak digunakan lagi.. Itu pada fikiranku, aku akan bincangkan dengan Cik Abangku, apa pendapatnya.. Dia mula-mula rasa macam membazir saja, tetapi apabila melihat aku terkial-kial depan NBku dan banyak membuang masa..dia cadangkan aku beli PC saja.. Oh!! No, Oh Yes..pilihlah mana yang patut.. Aku sedang memikirkannya sekarang.

Wahai Kawan-kawan sekalian!! boleh tolong fikirkan untuk Ku..Tolong! Tolong!!

1 comment:

  1. Salam semua!! tak pa aku fikirlah sendiri..dah buat keputusan, aku nak beli PC lak.

    ReplyDelete