Wednesday, February 3, 2010

Aku keluar suratkhabar !!!! yeah, Ulungkalinya!!. 1971


Pagi itu aku ke Library..semua memandang kepadaku berbisik-bisik!! Ngapa nih fikirku ..apa yang tak kena nih. Aku paling tak suka digadai begitu ...semacam muka masing-masing. Peduli apa, aku tak kisah, aku gadis zaman ini tak takut akan cabaran..pasti dapat kutangani keadaan ini.

Tiba-tiba ... Dik? gambar adik keluar suratkhabar hari ini..Utusan Malaysia, dengan nama sekali, bestnyer dik!! masuk saja U dah mula keluar suratkhabar !!...Aku gembira semacam, berlari ke kaunter suratkhabar, wou!! semua dah mengerumuni suratkhabar untuk melihat berita pilihanraya di kampus. Istimewa bagai..gambar aku yang dipilih. Oh bestnyer..

Terbayang sekali, tentu ayah,datuk, adik-beradik dan orang kampung heboh!! he he he. Memang sungguh datukku memotong gambarku dan menghantar dengan pos kepada ayahku. Sebenarnya ayahku dah pun membelinya. Aku pun juga turut membelinya dan aku simpan hingga hari ini. Rasanya inilah gambarku yang pertama keluar media massa...ehhhhh..!! best giler..

Hari ini dalam sejarah bagi diriku yang dhaif ini.

3 comments:

  1. wahhhhh... 1971-2010.. suratkhabar tu masih disimpan. buat tatapan anak cucu. huu.. kagum2..

    ReplyDelete
  2. Cantik dan ayu masa tu. Tentu puan ramai peminat

    ReplyDelete
  3. milalara ..ya disimpan dalam album, dah melekat tak boleh dikeluarkan lagi. Thanks
    Aida Ali..he he he!! tak ada ler, ada seorang saja peminat saya, suami saya ajer!

    ReplyDelete