Wednesday, March 3, 2010

Sakitnya Mencari Seorang Isteri? -1



Aku ada seorang kawan, lelakilah tu!! dia sangat bermasalah hendak mencari calon isteri. He he he kesian dia.


Maka aku pun menghulurkan bantuan! ok..apa syarat-syarat yang perlu ada nyata. Syarat-syarat wajib, wajiblah ..cantik, beragama, keturunan baik-baik dan lengkap dengan budi bahasa..ini aku faham. Ok!!


Aku minta syarat lainnya, terkejut harimau aku? Berat-berat !!





i. Kaki dan tumit mesti cantik tak ada parut dan tumit tak merkah dan tak hitam.





ii. Tak nak pakai gigi palsu/Tak pakai cermin mata







iii. Ketiak tidak berbau.../badan tidak berbau.

iv. Mulut tidak berbau/air liur tidak bersembur?

v. Tak ada jerawat/jagat/tahi lalat berbulu.







Aduh!! kat mana pula aku nak tolong cari isteri perfect macam itu. Dia tak nak kahwin kalau macam tu. Dia telah bisikkan Rahsia Mengapa Syaratnya begitu. Isk isk isk...nasibnya tak baik belum berjumpa dengan gadis-gadis yang dia berkenan.


Kesihan!! ... betul juga bukan senang nak pilih isteri!!



17 comments:

  1. Adoi.. Susah ler kalau begitu cikgu.. Hik hik.. Itu adelah sangat perfect..

    ReplyDelete
  2. memilih sangat tu.. jadi bujang terlajak ti..baru tahu..

    ReplyDelete
  3. Leza ...ye lah betul tu! tapi menurutnya nak cari isteri untuk sekali seumur hidup..

    ReplyDelete
  4. tengok diri dia sama la..bole ke perfect cam tu..aduuuhai!!

    ReplyDelete
  5. He he he!! Katanya genyi! bila melihat tumit merekah.. dan merasakan tuan diri pengotor dan tidak dapat menjaga kebersihan diri.. tak lalu nak buat kawan tido..aduhai!!

    ReplyDelete
  6. tula LELAKI...kalo pmpn nak cari calon SUAMI?

    ReplyDelete
  7. Ok!! Marilah kita bincang macam mana nak cari calon suami? ..serius nih. Kita dah kawen ler pulak.. he he he!!

    ReplyDelete
  8. sy ada jerawat....tak boleh la mcm tu...hehehhe

    ReplyDelete
  9. mungkin dia tunggu Bidadari dari Syurga tu...Mungkin dia pon perfect kot...kalau dia dpt anak perempuan nanti dia kena pastikan perfect...takut org akan nilai anak dia pulak...manala tahu kot nanti anak dia akan berhadapan dgn lelaki2 dizaman itu yg sama mcm bapak nye...

    ReplyDelete
  10. GeuMJanDi - Salam! carilah penawarnya, semua penyakit ada ubatnya!! yang pasti jerawat jangan dipicit nanti merebak!! pergi jumpa doktor ye sayang!! InsyAllah baik.

    ReplyDelete
  11. Arma Idris - Salam!! he he he!!, marah nampak. Itulah saya bawa persoalannya untuk perbincangan, terima kasih.

    ReplyDelete
  12. salam cikgu...
    ketawa kecil saya baca syaratnya..
    ada orang yang perfect. cantik2..
    model2 dan peragawati lah jawabnya.
    tapi sangkut lah pulak kat syarat 'keturunan baik2...'
    ermm ...membujanglah senang selamaya lah kalau macam tu..

    ReplyDelete
  13. Saya rasa mesti dia lelaki yang jenis kelembut-lembutan hehe

    ReplyDelete
  14. Annfrendly- he he he!! Kawan saya ni tak pilih cantik macam peragawati..tetapi sederhana cantik tapi syarat2 tu katanya mesti ada, melambangkan gadis ...katanya. he he he!! entahlah.. tepuk dada tanya Iman.

    ReplyDelete
  15. SK , Taklah , gagah perkasa.. segak habis. He he he!

    ReplyDelete