Tuesday, March 23, 2010

Renungkan Bersama!! Siapakah Yang Banyak Menjadi Ahli Neraka ?

Pakar-pakar Ilmuan Tak perlu Baca.




1. Aku sangat kurang Ilmu !! barulah nak belajar dengan mengaji dengan Tok Guru dan membaca buku. Bacalah buku-buku Agama sekurang-kurang 2 jam sehari .. ini cadangan Tok Guruku. Jangan buat berlebih-lebihan nanti cepat jemu dan bosan!! buatlah secara sederhana.

2. Siapakah yang banyak menjadi Ahli Neraka ?

Jawabnya Orang-orang yang MISKIN ILMU.
Kita boleh merenung diri kita sendiri? adakah kita termasuk dalam kumpulan itu.

Sekiranya kita:
- Belajar Susah Dapat
- Dengar Tapi Tak Dapat Tangkap
- Dengar Tapi Tak Faham
- Faham Tapi Tak Reti/Tak Tahu
- JAHIL ILMU
- AMALAN KURANG


3. Diharapkan kawan-kawan tak marahkan Aku... Aku pun masih teraba-raba dalam mencari ILMU. Ingatan-ingatan ini sangat bermakna.

4. Aku Bersyukur kerana ada Orang-Orang yang mengingatiku secara am .... kita kena ambil nasihat-nasihat itu, untuk kebaikkan diri, tidak kira siapa.

5. Semua kita berhak mendapatkan ILMU ... kerana MENUNTUT ILMU itu WAJIB .

6. Semua kita berhak menjalankan IBADAT AGAMA , hingga menjadi AMALAN.

7. ILMU dan AMAL - Sebagai PEMBELA KITA .


Aku Mohon Maaf!! Tidak hendak mengajar!! tapi aku baru belajar, kepada yang Pakar tak perlu baca pun...Sekiranya ada salah-silap harap maaf.. mungkin aku salah terima ..Sila Tunjuk Ajar!!!


Gambar-gambar untuk hiasan sahaja, sekira berminat sila masuk ke Websitenya untuk dapat keterangan lanjut. contah : http://tamanulama.blogspot.com/2009/04/menuntut-ilmu-sebenarnya.html

No comments:

Post a Comment