Wednesday, March 3, 2010

Cantikkan Tumit Kaki Kita!!! - Lelaki tak perlu baca!!






Untuk anak-anak gadis ambillah dan ikut petua-petua yang kita boleh kongsi bersama:




1. Kalau boleh Setiap kali mandi pastikan tapak kaki dan tumit diberus/berus lembut. Kalau tak boleh sekurangnya 3 kali seminggu.

2. Pakai stokin terutama kalau ada aktiviti lasak/sukan/senaman.

3. Mesti jaga berat badan, ikut BMI masing-masing, jangan terlalu berat/obesiti
gemuk, hingga kaki tak mampu menahan berat badan.

4. Kasut yang sesuai, jangan yang terlalu keras hingga tapak kaki jadi keras.

5. Melakukan senaman/jogging sekurangnya 2 kali seminggu supaya lemak kita dibakar dan kilang peluh dapat berfungssi.. darah bergerak ke seluruh badan.


Untuk menyembuhkannya dengan segera..

1. Memakai kasut selipar atas lantai simen.





2. Menyapu cream/lotion setiap malam ..ini saya lakukan sangat berkesan.











3. Merendam kaki dalam air suam.. seeloknya 1 minggu sekali hingga kulit lembut.




4. Kikis dengan penyagat tapak kaki ada dijual di Farmasi.





5. Beli kasut yang lembut tapaknya dan semasa tumit merekah , pakailah stokin untuk melindunginya dari jangkitan.






Paling senang kalau malas pergi ke Nails Bar.. mereka akan uruskan kita relax saja. Ingat upahnya agak tinggi juga bagi remaja tetapi yang dewasa dan bekerja tentu mampu.




Selamat mencuba dalam masa 2 bulan kulit kaki tebal dan tumit merekah akan pergi. Ini saya lakukan .. walaupun baru garisan kecil, cepat ambil tindakan. Walaupun saya dah gadis Purba he he he!! Kaki mesti jaga.. untuk kesihatan dan kebersihan. Itu adalah wajib dapat melambangkan peribadi kita.

Salam untuk semua gadis2 Malaysia!!


Gambar-gambar untuk hiasan bukannya iklan, sila hubungi syarikat yang berkaitan untuk keterangan lanjut.

10 comments:

  1. salam puan,

    mmg nak kena istiqomah la kan ttg penjagaan tumit ni? hehe..sy plak buat mcm chipsmore, kejap ada kejap tak :) ikut dan je..

    adik2 saya (mohd mahadi dan amiruddin saufi) dua belajar di sekolah darul ehsan - saya je di sekolah sebelah :)

    ReplyDelete
  2. petua yg bermanfaat nie..
    terima kasih sebab sudi share ya cikgu :)

    "owh ya.. selamat berhujung minggu bersama keluarga tercinta.. semoga ceria selalu"

    ReplyDelete
  3. Lynn Nasir, Oh!! rasanya nama adik tu saya kenal. Kecilnya dunia nih ya! Dulu saya pernah mengajar kat SMSB tahun 1982- 1988, dulu sama dgn Cg Zainal,Cg Dahniar dan lain2, pernah pegang PSS.. menang PSS Daerah Gombak, he he he!

    ReplyDelete
  4. Annfrendly - Terima kasih, ya! Sarapan pagi dah siap.. sekejap lagi nak pergi kursus kat Masjid. Nice to meet you, my dear.

    ReplyDelete
  5. Salam. Kursus apa tu cikgu? Kursus haji ke?

    ReplyDelete
  6. Salam cikgu, salam ziarah, apa khabar? Takpa kut org laki baca, nak bagitau isteri...

    ReplyDelete
  7. SK! Ya betul dah pergi beberapakali nak menambahkan Ilmu.

    ReplyDelete
  8. Ieza! Ya patut diamalkan bukan saja anak gadis, semuanya boleh.

    ReplyDelete
  9. Kuda Perang! Salam kembali, Oh!! tak ada masalah.. takut dikritik kerana tak beri amaran! Salam untuk isteri.

    ReplyDelete