Sunday, July 18, 2010

Lelaki Idaman Wanita .... 1 a.










Lelaki Idaman - bermaksud lelaki bagaimana yang diidamkan/mahu/yang dikehendaki/yang diinginkan oleh wanita. Walau bagaimanapun mereka bertolak-ansur memilih kriteria yang mengikut kehendak keluarga, Agama dan keinginan mereka sendiri , selalunya tidak dapat 100% sebagaimana yang dikehendaki tetapi mereka menerima sekiranya ada 60% daripada kemahuan mereka, mencukupi untuk diubahsuai setelah berumahtangga.



1. Lelaki yang kacak/handsome
Mana-mana wanita akan tertarik terus kepada lelaki yang kacak/handsome. Pandangan pertama inilah kriteria yang utama. Kebanyakan pengkaji mengatakan demikian. Namun setelah itu datanglah lain ciri yang selalu diutarakan baik oleh Agama atau keluarga. Tidak sesiapa dapat menafikannya...kecuali setelah berfikir banyak kali barulah persepsi itu bertukar.








2. Lelaki Kaya
Lelaki kaya akan mempamerkan kekayaannya.. secara berpakaian yang menawan, pakaian berjenama seperti: Baju, seluar, kasut, jam tangan,tali pinggang dan lain perhiasaan seperti gelang, cincin, cermin mata , beg , handphone dan berbagai-bagai lagi. Kereta merupakan tarikan utama kepada wanita.. terutama wanita yang mata duitan.. itulah yang dilihatnya dulu. Jangan tipulah kata wanita tidak terpikat dengan jenis kereta-kereta mewah, seperti BMW, Honda, Mercedes, Porsche, Ferrari, Lamborghini dan lain-lain lagi.


3. Lelaki Solehah
Menjadi minat wanita yang solehah juga. Wanita biasa juga minat kepada lelaki yang solehah ini kerana mereka bersedia nanti apabila kahwin sebagai suami ia akan membimbing isterinya. dalam kajian mengatakan ramai wanita memilih calon suami yang beragama .. untuk melindungi mereka bagi kehidupan di dunia dan Akhirat. Mereka memerlukanya untuk bersama semasa tua nanti. Walaupun dia kurang amalan Agamanya tetapi memerlukan Lelaki Idaman tahu tentang Agama , menjamin kebahagian hidup nsetelah berumah tangga.


Sambungan: Akan disambungkan nanti.... ok.

Berikan komen, Rumusan akan dibuat kemudian setelah menyatakan kesemua kriteria lelaki idaman itu.


Perhatian: Gambar-gambar hanya sebagai perhiasan, tidak ada kaitan dengan artikel dan tidak bertujuan urusniaga atau menyentuh peribadi seseorang, sekiranya berminat sila masuk ke website gambar berkenaan.Credit to Google.com.my

6 comments:

  1. saya suka lelaki kiut!!!!hehehe...bolehkah?

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Cik Yang

    perempuan idaman takde ke
    he he

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. Cik Lynda Wawa ~ Ok ler tu, terpulang kepada cara kita memilih mereka .. Tepuk dada tanya Iman ya sayang. Doakan agar dapat lelaki yang sempurna mengikut kehendak agama kita. Wassalam.

    ReplyDelete
  4. Waalaikum salam En Rozali!!! Terima kasih ziarahnya. InsyAllah ada, tapi tak janji takut tak mampu menulisnya. Maklumlah dah tua2 nih lain sikit pandangannya takut tak sesuai dengan orang2 sekarang nih. Wassalam.

    ReplyDelete
  5. melle ~ Terima kasih ziarah saya. Memberi motavasi untuk saya menulus lagi he he!!! Macam kanak2 juga perlukan motivasi ke he~~

    ReplyDelete