Saturday, July 10, 2010

MEMAHAMI AL-MA'THURAT ..




MANUSIA lahir di atas dunia ini dibekali dengan fitrah. Di samping itu manusia juga membawa nafsu dan keinginan yang selalu mewarnai corak kehidupan seseorang. Namun begitu Allah SWT telah membimbing manusia dengan wahyu dan akal yang ada pada dirinya sendiri, sehingga segala godaan dari syaitan dap...at dihadapi dengan jiwa taqwa dan hati yang bersih.

Tidak semua jiwa mendapat hidayah dan bimbingan Allah dan tidak semua jiwa mengetahui cara yang terbaik dalam mendekatkan diri dengan Yang Maha Agung.Sehingga ramai yang tersesat ke lembah kebodohan dan kenistaan hidup yang berpanjangan. Sesungguhnya keteguhan jiwa itu dapat dicapai dengan aqidah yang kukuh, solat, zikir, doa, istighfar dan ibadah-ibadah yang dianjurkan Allah SWT untuk mengerjakannya.

Petikan Dari Al-Ma'thurat & Surah Yasin , As Syahid Imam Hassan Al Banna.

Untuk renungan sahabat-sahabat yang dikasihi. Tidak pandai untuk mengulasnya... masih belajar...Ya Allah , bukakanlah pintu hati kami untuk sentiasa bertaqwa padaMu... Amiin.

4 comments:

  1. Salam,memang betul kitalah yang mecorakkan diri kita untuk menjadi yang terbaik dengan syarat mendekatkan diri kepada Allah SWT.

    ReplyDelete
  2. Lynn Nasir - Terima kasih, Aminnya.

    ReplyDelete
  3. Zaitun - Ya setuju!! Kita sendiri bukan orang lain yang dapat menolong kita.

    ReplyDelete