Thursday, April 1, 2010

Tips Tangani Stress !!! ...
















Bila kita mengalami STRESS maka ambil tindakan SEGERA !!!
Untuk mengatasi dengan segera. Orang Islam memang boleh mengatasinya dengan cepat dengan BERIBADAT - SOLAT, BERZIKIR, BERTAHMID, BERWIRID , MEMBACA AL-QURAN dan lain-lain yang berkaitan.









Ada Tips Menangani STRESS ini .. Cuba lihat ada 10B yang boleh dipilih untuk diamalkan. InsyAllah dapat mengurangkannya dengan segera.

1. Bertenang .


2. Beribadat .















3. Beriadah .









4. Berurut.





5. Berihat/mendengar muzik.




6. Bersenam .







7. Berfikiran Positif.

8. Bernafas dengan dalam.



9. Bercakap dengan seseorang.







10. Bertawakkal kepada Allah.


Perhatian: Gambar-gambar adalah hiasan sahaja, tetapi ada yang kebetulan dengan perbincangan ,tidak ada maksud yang buruk dan berurusniaga. Credit to Google kerana menggunakan gambar2nya. Sekira ada kepentingan sila layar ke wabsite gambar tersebut.

8 comments:

  1. Artikel ini sedang saya pelajari, mungkin benar apa yang dikatakan ncik...

    "cerita dari negeri sebrang"
    Saya pernah mengalami hal yang diluar akal pikiran...seperti dalam mimpi saja...
    Entah kenapa suatu hari, kelakuan saya seperti orang yang tidak punya akal dan pikiran, tiba2 saja saya mengamuk tidak karuan (itu pun dengar dari orang2 yang menolong saya).
    Memukul dan menantang setiap orang yang saya jumpai bahkan ibu saya sendiri pun terkena pukulan..... dan semua itu sama sekali diluar kesadaran saya....
    Mungkin saya kurang iman "subhanallah"

    Info yang menarik ncik....
    salam dari negeri seberang

    ReplyDelete
  2. thanks cikgu..banyak info dalam blog cikgu..=)

    ReplyDelete
  3. Salam Cigu Yang, terima kasih sudi ikut blog saya. Jemput datang lagi yea..

    ReplyDelete
  4. Salam Cikgu yang... 10B = 10 Best... Terima kasih sudi follow blog saya... Ternampak gambar kat genting dalam slide show... PEACE...

    ReplyDelete
  5. Salam...singgah sini jap...jalan2

    ReplyDelete
  6. 10B ... Paling saya suka ialah bersenam. Sihat fizikal dan mental.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih semuanya kerana sudi memberi komen!! InsyAllah akan memberi saya semangat untuk menulis lagi. Salam semuanya.

    ReplyDelete